El ritme de rodatges de publicitat, televisió, cinema i fotografia va incrementar a Sitges el 2022. L’augment de rodatges ha comportat en paral·lel, l’ampliació del nombre de dies per filmar les produccions audiovisuals. Les dades registrades a tancament de l’any mostren una evolució positiva del nombre de rodatges situat en un total de 198, per davant dels 161 en del 2021, és a dir 23% més. També s’han incrementat les estades dels equips a la vila. L’any passat es van registrar 287 dies de rodatges, el què suposa un augment del 46,43% respecte el 2021.
Sitges representa el 90% de la producció audiovisual que gestiona NODE Film Clúster/ Gran Penedès Film Comission en el conjunt de les comarques del Penedès i el Garraf. Els 198 permisos gestionats al 2022 han representat un total de 78.118 € en taxes municipals, mentre que al 2021 es van gestionar 161 rodatges que van suposar un impacte econòmic de 36.919 €.
Al llarg del 2022 s’ha assolit una recaptació directe per filmacions de prop de 500.000€, sense tenir en compte els pagaments a tercers, entre els quals, entitats de la vila o establiments privats. Pel que fa als particulars (cases, empreses, comerços, entitats esportives i culturals, restaurants i establiments) s’ha obtingut un total de 346.020€.
Indirectament, també s’han generat ingressos indirectes com a conseqüència de les estades dels equips dels rodatges a la vila i fruit també de la repercussió mediàtica. Al 2021 els rodatges a Sitges van recaptar 36.919,09€ en taxes municipals i van suposar 169.430€ pagaments a particulars.
Al 2022 s’han fet 67 rodatges vinculats al cinema (llargmetratges i sèries). Respecte a l’any anterior han incrementat en un 509,09% ja que al 2021 només se’n van fer 11, com a conseqüència de la Covid19. En aquest marc, s’ha potenciat el rodatge de pel·lícules i sèries de plataformes, entre les quals destaquen Palomino (Netflix), i 30 Monedas (la temporada 2 de la sèrie emesa per HBO). També s’hi han rodat altres sèries com Sin Huellas (Amazon Prime), Rompeolas o Mrs Davis. ‘Nada’ ha estat la producció audiovisual que va rodar més dies l’any 2022 a Sitges. En total va gravar durant 42 dies.
També han tingut demanda a Sitges altres tipologies de produccions relacionades amb diferents àmbits com el sector fotogràfic que han passat dels 66 del 2021 a 75 el 2022, el sector publicitari amb 38 anuncis, el món de la televisió amb 11 programes i el sector dels videoclips musicals amb 7 filmacions.
El Port de Vallcarca, la Platja de Garraf, la Platja de Sant Sebastià, els Jardins de Terramar, la platja de Les Botigues de Sitges o el passeig de la Ribera han estat els escenaris d’alguns dels rodatges del 2022. Sèries com Palomino, o Com si fos ahir de TV3 i marques com Adidas, Apple, Desigual, American Express, Audi, BMW, Calvin Klein, Codorniu, Heineken, Mango, Mapfre, Massimo Dutti, Seat, Oshiyo, Toyota, Pronovias, Yamaha, Puma, Turisme de Catalunya o Peugeot han filmat a Sitges durant el 2022.
El nostre equip és aquí per a ajudar-te en cada pas del procés.